Google AdSense - новата мода в онлайн рекламата

Безспорно интернет промени света. Битката за потребителското внимание в мрежата става все по-ожесточена. Потребителите постоянно нарастват, съответно предпочитанията се увеличават. Онлайн маркетингът отдавна осъзна, че мрежата е важно средство за привличане и задържане на клиенти и за разширяване на пазара. Най-голямото предизвикателство, с което трябва да се справи секторът, е използване максимално на потенциала на интернет пространството за увеличаване ефективността на рекламите. Така съвсем естествено на пазара се появи Google AdSense. От няколко седмици услугата за реклами на най-голямата в света търсачка вече присъства официално и на българския пазар.

Подобрете сайта и печалбите си


Така най-кратко може да се определи мисията на услугата. Ако имате сайт, можете да поместите Google рекламки на него, което да ви се заплаща неизвестна сума всеки месец. Сумата се формира на базата на това колко пъти е показана дадена рекламка и колко пъти е кликнато. Чрез Google AdSense потребителите ще се върнат отново на сайта ви с контекстуално насочени реклами. Де факто Google AdSense предоставя автоматично текстови и картинни реклами, които са конкретно насочени към определен сайт. Филтрирането им дава възможност да бъдат максимално оценени от посетителите. Намирането и поддържането на взаимоотношения с рекламодатели изисква много работа и ресурси. Google AdSense променя това.

Как работи


Системата е простичка и ясна. Google включва подходящи реклами на базата на CPC (цена на кликване) и CPM (цена на хиляда импресии) в едно и също наддаване и ги оставя да се състезават една с друга. Наддаването се провежда незабавно и когато приключи, AdSense автоматично показва текстовата или картинна реклама(и), която ще генерира максимални приходи за дадена страница и така ще даде максимални приходи за собственика на сайта.

Изключително важен момент е адаптивността на услугата - когато съдържанието на сайта се промени, се променят и рекламите. Собствениците могат сами да персонализират външния вид на рекламите, така че да бъдат максимално подходящи за техния сайт. Както всяко ново нещо, и услугата на Google може да се определи като хит на пазара. Още повече че подобните услуги на Yahoo! и "Майкрософт" все още не присъстват в България. Друг плюс за Google е фактът, че 95% от сърч резултатите у нас се падат на световния интернет гигант, докато в световен мащаб процентът е 80. Факт е обаче, че 85% от уебстраниците носят приходи именно чрез контекстуалната реклама.

Какво следва

Навлизането на новата услуга неизменно ще доведе до промяна на пазара за онлайн реклама. Очакванията са тя да е в положителна посока. При всички случаи използването на AdSense ще увеличи трафика и компаниите ще имат повече стимули да рекламират. Надеждите са AdSense да вкара много и малки рекламодатели в онлайн пространството, които досега са нямали възможност да рекламират. Така по-малките сайтове, освен че ще придобиват популярност, може да се превърнат в привлекателен обект за покупка.

Колкото по-таргетирани са рекламите, толкова по-вероятно е да бъдат посетени, като по този начин генерират приходи на собственика на сайта (както и на доставчика на рекламата). "Мисля, че това допълнително ще стимулира много собственици на сайтове да предоставят още по-качествена и разнообразна информация на посетителите си, като освен интернет трафик това вече може да им носи и значителни финансови приходи", коментира интернет маркетинг мениджърът в интерактивна агенция ICYGEN Станислав Димитров. Положителното за българските компании е, че могат да се възползват от една вече изпитана и успешна система за реклама. "Вярвам, че все пак само тези български сайтове, предлагащи полезна и актуална информация на своята аудитория, както и вече утвърдени водещи портали с висока посещаемост, ще успеят да постигнат забележителни финансови постъпления, използвайки Google AdSense", каза още Димитров.

Най-удачният избор

AdSense е особено подходящ за информационни сайтове с богато текстово съдържание (About.com, HowStuffWorks.com), тясно специализирани сайтове, които не са участвали в такива програми досега, сайтове с богата и качествена информация за високоплатени ключови думи (Download.com, FindaProperty.com) или сайтове с интензивен интернет трафик, съдържащи секции или страници, които не реализират големи приходи. Поради конкурентната си тематика и многократно по-голямата си посещаемост сайтовете за недвижими имоти, както и тези за социални контакти също са сред най-подходящите за услугата на Google.

 Новинарските и информационни портали са перфектната медия за използването на Google AdSense, тъй като посетителят разглежда сайт с новинарско съдържание, което обикновено е насочено към специфична тематика. Други сайтове, които могат да печелят от Google AdSense, са тези, които интегрират търсачка като Google, позволявайки на посетителите си търсене в световната мрежа директно от сайта. Уебдиректориите за също така много подходящо място за показване на Google AdSense поради техните структури и категории, което ги прави изключително таргетирани.

Печалбите от програмата


Колко точно се печели и може ли да се натрупа състояние от услугата на Google засега е трудно да се посочи. Google издава платежни чекове приблизително 30 дни след края на всеки календарен месец, в случай че сте спечелили поне 100 долара, като в противен случай печалбата се прехвърля към сумата за следващия месец, каза Станислав Димитров.

Печалбата от програмата зависи от няколко фактора - колко е посещаван сайтът и какъв е неговият профил. Генерираните приходи зависят от броя разгледани страници дневно, тематиката на сайта, цената, платена от рекламодателите за всяка препратка, и броят на посетителите препратката. Това съвсем не означава, че сайтове с няколко стотици прегледани страници дневно не могат да печелят добре от AdSense, особено ако тематиката им е популярна.



{START_COUNTER}