Google се готви за инвазия на китайския интернет пазар

Много е вероятно най-голямата търсачка в глобалната мрежа да започне да купува китайски хай-тек компании, прогнозират местните медии
Интернет гигантът Google е придобил дял от китайския сайт Tianya.cn, което показва, че най-голямата търсачка в уеб започва офанзива в социалните мрежи на втория по големина интернет пазар в света. Представители на Google са потвърдили новината по имейл, без да предоставят повече детайли по сделката, съобщава news.yahoo.com.
Китайските медии оценяват дела на Google в диапазона от 10% до 60%. Предполага се, че е много възможно търсачката да започне да купува местни хай-тек компании. Така Google ще се опита да намали голямата преднина на пазара за търсене в страната на лидера Baidu.com.
През второто тримесечие на тази година китайската търсачка е имала пазарен дял от 58.1%, според фирмата за проучвания Analysys International. Google е на второ място с 22.8%, а Yahoo държи дял от 11.6%.
Китай е вторият по големина интернет пазар в света след САЩ с около 162 милиона уеб потребители. Инвестициите на рисков капитал в китайските социални мрежи са във възход, откакто Google закупи сайта за онлайн видео споделяне YouTube за $1.65 милиарда през миналата година.
Google, която наскоро основа инженерен център за проучвания в Шанхай, получи предварително одобрение от правителството за лиценз, който ще позволи на търсачката да доставя интернет съдържание в страната. Baidu пък получи одобрение за правене на свои собствени репортажи, тъй като досега компанията просто показваше новини като резултати от търсене.
От своя страна, Google рекламира услугата си за търсене на карта на китайски език, както и онлайн програми. И двете търсачки се опитват да създадат услуга за онлайн библиотека.




{START_COUNTER}